​Проблеми з якими стикаються виробники покришок для авто

04 февраля 2018

Проблеми з якими стикаються виробники покришок для авто

Кожен елемент, з якого складається автомобільна шина, несе відповідальність за зчеплення вашої машини з дорогою, як поздовжньо, так і з боків, як на мокрій дорозі, так і на сухий. Вони підтримують комфорт в автомобілі, забезпечуючи низький опір коченню і не створюючи зайвого шуму. І вони, шини, продовжують робити це кілометр за кілометром, кілометр за кілометром.

Вы можете купить шины нижневартовскна самых выгодных условиях по самой выгодной цене, резина для всех марок автомобилей, от известных мировых производителей

Кожна характеристика шини безпосередньо пов'язана з іншою і під час інженерної оптимізації часто доводиться жертвувати красою заради зчеплення шини, або зчепленням шини заради зносостійкості, і так по всіх параметрах.

Зчеплення і зносостійкість, очевидно, є залежною один від одного парою компонентів: чим м'якше протектор, тим краще він буде виконувати свої захоплюючі дії міжмолекулярної зчеплення, але, на жаль, чим м'якше протектор, тим швидше вони зносяться.

Проте, виробники шин зробили колосальну роботу по зменшенню цих компромісів з кожним новим поколінням конструкцій автомобільної покришки. В останні роки прекрасним прикладом щодо вдосконалення шин є внесок в економічний витрата палива шляхом зниження опору коченню. В цілому, було доведено, що при зниженні опору коченню на 10 відсотків, споживання палива знижується на 1-2 відсотка.

Опір коченню і гістерезис в авто покришках

«Що це за магія слів - опір коченню» - запитаєте ви? Опір коченню - це сила, яка заважає вашим колесам, котитися з тією швидкістю, яку ви їм поставите. Тобто уявіть собі: працює двигун, крутить ваші колеса, але на шляху у них зустрічаються різні перешкоди, які гасять задається їм швидкість. В результаті втрачається енергія, а отже двигуну машини доводиться видавати більше енергії для крутіння коліс і як наслідок споживати більше палива. Опір коченню неминуче призводить до деформації шин. Чисто як уявного експерименту уявіть собі колеса поїзда. Ясніше ясного, що залізничні колеса зі сталі практично не чинять опір коченню, так як їх призначення полягає лише плисти по рейках, які не чіпляючись за них і не деформуючись. У контраст цьому шина володіє гістерезисом. «Знову незрозумілі слова» - подумаєте ви: «Що таке гіпертезіс?». А ми відповімо: Гіпертезіс - це відставання (по крайней мере, якщо перевести це слово з грецької мови), тобто явище, при якому шина стикаючись з дорогою, деформується з запізненням, а потім із запізненням повертається в початкову форму через внутрішнього тертя в своїх компонентних матеріалах. На практиці шини з високим гістерезисом - наприклад з клейким протектором - будуть мати більш сильним опором коченню, шини же з низьким гістерезисом будуть володіти явно меншим опором, що буде більш економити ваш паливо. Тобто, гіпертезіс це невід'ємна частина такого поняття як опір коченню. Над зменшенням деформації шин (тобто гіпертезіса) і працюють шинні інженери. Але зробити це, не заподіявши шкоди іншим характеристикам автомобільної покришки, ой як не просто.

На одній з виставок в Паризькому автосалоні, компанія Michelin рекламувала свої нові шини зі зменшеним коефіцієнтом опору коченню. Робила вона це в такий спосіб: вони поставили сферичну рампу, яку ви могли бачити на тренуваннях у скейтерів і ролерів. На одному з кінців рампи стояло дві машини, причеплені до гака. За командою працівника Michelin, ці два автомобіля одночасно відчіплювалися від гака і починали кататися по сферичної рампі туди-сюди. Один з цих автомобілів незабаром зупинився, а другий ще катався. Перший був взутий в звичайні шини, а на другому були надіті шини Michelin, які володіли низьким опором коченню.

Бути може ви подумаєте: "Так давайте робити шини твердіше, знижуючи їх гіпертезіс, тим самим зменшуючи опору коченню". У відповідь ми вам наведемо трохи історії: перше покоління шин з низьким опором коченню було вкрай незручно для їзди і не відрізнялося хорошим зчепленням з поверхнею дороги. (Ми вже згадували про межмолекулярном зчепленні, але існує ще один аспект, який також бере участь в процесі зчеплення - Гістерезисні тертя.) До того ж жорсткі шини не безпечні, а будь-яка купина, яка зустрілася вам по дорозі, відчувається в салоні автомобіля як маленьке землетрус.

Нові досягнення в створенні гумової суміші, дизайні каркаса шини і її конструкції зменшують такі явище як опору коченню, а, отже, зменшують кількість споживання палива автомобілем.

Похожие страницы: